Wim Donkers – 60 jaar Scout in hart en nieren

Het is 1954, tien jaar na de oprichting van Scouting Mierlo, als een nieuw lid zich meldt bij de Welpen leiding. Zijn naam is Wim Donkers. Dolenthousiast komt hij iedere zaterdag naar blokhut. Eenmaal te oud voor de Welpen, gaat Wim naar de Verkenners. Na de Verkenners, naar de Senioren-Verkenners; de groep die we tegenwoordig de Explorers noemen.

1

Na de Senioren-Verkenners gaat Wim weer terug naar de Verkenners. Nu niet als lid, maar als leider. Tien jaar lang geeft Wim leiding aan de Verkenners, waar hij tot op de dag van vandaag bekend staat om zijn angstaanjagende kampvuurverhalen!

Naast zijn actieve bijdrage aan Scouting Mierlo, zit Wim jarenlang als commissaris in het districtsbestuur van Scouting District Helmond en vervult hij enkele taken in de landelijke raad.

De laatste jaren is Wim een grote hulp in het begeleiden van de huurders van onze prachtige blokhut, wat hij tot op de dag van vandaag met veel enthousiasme doet.

Dit jaar is Wim Donkers 60 jaar lang, onafgebroken, lid van Scouting Mierlo. Een jubileum waar wij als vereniging enorm trost op zijn en waarvoor Wim het goud/gele lustrumteken van Scouting Nederland heeft ontvangen.

Wim, hartelijk dank voor jouw onvoorwaardelijke inzet voor onze vereniging als lid en als vrijwilliger. Wij hopen je nog vele jaren te mogen verwelkomen op onze blokhut.