Plusscouts

Wij zijn de Plusscouts

plusscouts header

Plusscouts zijn oudere leden, die geen vaste functie binnen Scouting hebben, maar wel lid willen blijven (of worden) van Scouting Mierlo. De plusscouts groep van Scouting Mierlo heeft wat weg van de Pivo’s, maar er zijn een aantal belangrijke verschillen: Zo kan een lid van de Plusscouts ouder zijn dan 23 jaar, hoeft hij of zij niet bij de Rowans/Sherpa’s gezeten te hebben en hebben ze slechts één keer in de maand opkomst.

Plusscouts mogen dezelfde Scoutfit (uniform) dragen als de Rowans/Sherpa’s en Pivo’s. Met de plusscouts zijn er volop mogelijkheden ontstaan om als groep contact te houden met kader- of bestuursleden die (tijdelijk) niet meer actief kunnen zijn. Maar ook ouders, vrienden en oud-leden die bereid zijn af en toe eens te helpen bij activiteiten kunnen plusscout worden. Als plusscout hoor je er echt bij, je hebt dezelfde rechten en plichten als kaderleden.