Explorers

Wij zijn de Explorers

Welpensite

Explorers is de verzamelnaam voor Rowans (jongens) en Sherpa’s (meisjes). De leeftijd van deze groep ligt tussen de 14 en 17 jaar. De rowans/sherpa’s draaien groep op woensdagavond van 19.30 tot 21.30 uur. Een groep Rowans/Sherpa’s noemt men een afdeling. Als lid van onze afdeling ben je in staat je eigen programma te organiseren.

Leden van de Rowans/Sherpa’s ondernemen allerlei activiteiten. De begrippen samen, actief en omgeving staan hierbij centraal. Het programma wordt grotendeels door de leden zelf gemaakt, maar de begeleiding ondersteunt actief bij het programma maken. Alles wat de leden in hun Scouting verleden hebben geleerd wordt hier in de praktijk gebracht: kaart en kompas lezen, sjortechnieken, aanleggen verschillende soorten vuur, primitief koken, en op hike, Uiteraard is er ook tijd voor excursies, sporten, en andere creatieve activiteiten.

In de weken rond Sinterklaas verkopen de Rowans/Sherpa’s kerststerren om een extraatje te verdienen voor hun zomerkamp.