Gezamenlijkweekend 2017

Dit jaar zijn al onze speltakken samen weer op weekend geweest! Alle kinderen sliepen samen op de blokhut en deden gezamenlijk activiteiten die georganiseerd werden door de leiding. Zo konden ze onder andere vlotvaren, springen op het springkussen en survivallen in de Mierlose bossen.

Avonddropping

Voor de oudere speltakken (vanaf 11 jaar) startte het weekend al op vrijdagavond. Na hun tenten op te hebben gezet, werden de kinderen in groepjes gedropt en moesten ze zelf de weg terug weten te vinden. Wat hen natuurlijk allemaal is gelukt. Na de dropping was er een gezamenlijk kampvuur.

Doordaaispel

Na de eerste nacht in de tent te hebben doorgebracht, sloten de jongere speltakken zich aan bij het programma. Jong en oud werden gemengd en draaiden per half uur door. Ze gingen zeven verschillende spellen afgingen. Zo survivalden ze in de bossen, waarbij ze zelf bootje konden varen, voeren ze op een vlot op de vijver van het terrein en konden ze meedoen aan een bingo. Toen het tijd werd voor het avondeten, werd er voor alle kinderen friet gehaald. En zoals dat hoort bij de scouting, werd deze van tafel gegeten. Na een spannend avondspel en verschillende liedjes bij het gezamelijke kampvuur was het bedtijd voor de kinderen.

Afsluiting

Zondagochtend was het al vroeg licht voor de kinderen, en na een lekker ontbijt trokken ze de bossen in om levend Cluedo te spelen. Hierbij moesten de kinderen uitzoeken welke gekke gebeurtenis op kamp had plaatsgevonden en welke leiding hierbij betrokken was. Al snel was de ochtend om en was het helaas tijd om het weekend af te sluiten. Graag bedanken wij alle leden voor weer de leuke en gezellige dagen.