Smoelenboek Loes

Hey allemaal!

Ik ben Loes Donkers, 19 jaar en ik ben al zeker 12 jaar lid van scouting Mierlo. Scouting hoort bij onze familie. Papa, mama, mijn opa’s en oma’s, zij zijn allemaal lid en/of leiding geweest bij de scouting. Samen met mijn tweelingzus Semme zijn wij als laatstejaars bevers begonnen en nu gaan we alweer ons derde Pivo jaar in. Doordat wij al van jongs af aan bij scouting zitten hebben wij hier een vaste groep vrienden met wie je door de jaren heen een hele goede band krijgt. Het is dan ook ontzettend gezellig om elke vrijdagavond groep te draaien samen.

Sinds afgelopen jaar ben ik leiding bij de bevers. Ik heb het prima naar mijn zin en vermaak me elke zaterdag weer. Het is mooi om te zien hoe je elke week weer met een nieuw programma aankomt en dat het enthousiasme van de kinderen ook elke week weer even groot is. Ik vind het belangrijk dat de bevers leren om samen te werken op een spelende manier.

Verder studeer ik Sociaal Pedagogische Hulpverlening, SPH, aan de Avans hogeschool in ’s-Hertogenbosch. Ik ben dit schooljaar begonnen aan mijn derde studiejaar. Ik ga dit schooljaar 10 maanden, 4 dagen in de week, stage lopen bij een kinderdagcentrum van ORO. Bij dit kinderdagcentrum begeleiden ze zowel kinderen met een ontwikkelingsachterstand, als kinderen met een meervoudige beperking. Gedurende mijn stage zal ik dan ook veel met kinderen werken en zo kan ik nog meer praktijkervaring opdoen.

Ik werk in de bediening van een restaurant, vind het heerlijk om iets gezelligs met vrienden te doen. Ik kan op een luie zondag de hele dag op de bank series kijken, maar ik hou er ook van om iets actiefs te ondernemen. Ik sport enkele keren per week bij de sportschool en voor een lekkere warme kop thee kan je me elke ochtend wakker maken.

Nou, dit was dan in het kort wie ik ben. Bij deze draag ik het stokje over aan onze voorzitter Ruud

Liefs Loes