Wie zijn wij?

Wij zijn Scouting Mierlo!

Scouting staat voor uitdaging! Bij Scouting bieden we iedere week uitdagende, leuke en leerzame activiteiten. Ben je 5 jaar of ouder, dan ben je bij ons van harte welkom. Het leuke van Scouting is dat we niet iedere week hetzelfde doen, maar we bieden een heel gevarieerd programma. We zitten niet alleen maar binnen, maar gaan zo veel mogelijk naar buiten. En misschien wel het belangrijkste: er zijn geen verliezers, maar:

“Bij Scouting win je altijd!”

laat je uitdagen

Laat je uitdagen!

Ben jij opzoek naar uitdaging, wil je gezellig spelen met leeftijdsgenoten of ben je gewoon benieuwd wat we bij Scouting allemaal doen? Kom dan eens een kijkje nemen! Scouting Mierlo is voor alle kinderen uit de omgeving van Mierlo, dus kom gerust eens bij ons langs. Op deze website vind je veel informatie over onze speltakken, zoals: wat ze zoal doen, voor welke leeftijd dat ze zijn en wanneer ze groep draaien.

Wil je een keer mee doen? Laat dan even een berichtje achter via ons contact formulier, dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op!

Naar contact formulier

Scouting Mierlo

Tijdens de tweede wereldoorlog, was Scouting streng verboden door de bezetters. Na de oorlog was er dan ook een sterke groei van het aantal Scouting groepen. Ook Scouting Mierlo vind haar oorsprong in deze periode en is opgericht in 1946. Zoals veel van de Scouting groepen, is Scouting Mierlo begonnen met een Verkenners-groep, welke later werd uitgebreid met een Gidsen-groep. In de loop der jaren is Scouting Mierlo doorgegroeid tot een Scouting vereniging van deze tijd.

Een vereniging met idealen

Als onderdeel van een wereldwijde Scouting organisatie, wil Scouting Mierlo een actieve bijdrage leveren aan een beter toekomst, waarin mensen respect hebben voor elkaar en de omgeving waarin ze leven. Als Scouting dragen we deze idealen niet uit door middel van demonstraties of spandoeken, maar wij verwerken onze idealen wekelijks in ons uitdagende spelaanbod.

Sociale Veiligheid

We vinden het binnen Scouting Mierlo belangrijk dat leden binnen een sociaal veilige omgeving leuke en uitdagende Scoutingactiviteiten kunnen doen.  Je leest hier meer over in onze gedragscode.