Speltakken

Scouting staat voor uitdaging!

Scouting biedt leuke en spannende activiteiten waarmee meiden en jongens worden uitgedaagd zich persoonlijk te ontwikkelen.

Er zijn verschillende soorten Scouting: landscouting, waterscouting en luchtscouting. Scouting Mierlo valt onder de categorie landscouting, wat inhoudt dat onze programma’s voornamelijk plaatsvinden op het land; meestal in de bossen rondom onze prachtige accommodatie.

Speltakken

Een Scouting groep is opgedeeld in verschillende subgroepen, speltakken genaamd, waarin kinderen en jongeren binnen hun eigen leeftijdcategorie het Scouting spel spelen. De leeftijdsgroepen binnen Scouting Mierlo zijn:

Scouting Mierlo biedt haar (jeugd-)leden, ongeacht culturele achtergrond, afkomst, geloof, beperking of politieke overtuiging, een veilige en leerzame speelomgeving.

Scouting Nederland is de grootste jeugd- en jongerenorganisatie van Nederland met meer dan 100.000 leden. De jeugdleden en vrijwilligers van Scouting zijn verdeeld over meer dan 1.000 Scoutinggroepen. De doelen van het Scoutingspel worden verwoord in de spelvisie van Scouting Nederland.

Contributie

De hoogte van de contributie wordt jaarlijks in de jaarvergadering vastgesteld en is inclusief de weekenden, maar exclusief het speltak uniform. Naast een jaarlijkse inning van de contributie, kan het ook gekozen worden voor een half-jaarlijkse betaling. De contributie en kampgeld, kunnen voor de Pivos en PlusScouts afwijzen, of er kunnen aanvullende kosten in rekening worden gebracht voor activiteiten of het zomerkamp.

Betaalt u de contributie per half jaar? Dan schrijven wij deze af in de maanden oktober en maart. Betaalt u voor een heel jaar? Dan schrijven we het volledige bedrag af in de maand oktober.

Inschrijving

Zodra de inschrijving door de ledenadministratie is verwerkt, ga je contributie betalen. Stap je halverwege het scoutingjaar in, dan betaal je contributie vanaf de maand waarin je lid bent geworden. Hierdoor kan de allereerste termijn afwijken van de daarop volgende termijnen.

Uitschrijving

Omdat onze speltakken veel van de kosten voor programma’s, activiteiten en het zomerkamp al ver van te voren moeten maken, betaal je bij een uitschrijving contributie:

• Tot en met februari, bij een uitschrijving vóór 1 februari,
  • Tot en met augustus, bij een uitschrijving op of na 1 februari.

Aanmelden

Wil jij ook lid worden van Scouting Mierlo? Download dan hieronder het inschrijfformulier en geef hem volledig ingevuld af bij de leiding of bij de ledenadministatie.